קורס קידום אתרים – למה זה חשוב?

ראשית מספר מילים על מה זה בכלל קידום אתרים. באנגלית זה נקרא SEO שזה ראשי תיבות של search engine optimization – כלומר, אופטימיזצייה (של אתר אינטרנט) למנועי החיפוש. מכאן והלאה, כשמדובר במנועי החיפוש -מדובר למעשה על גוגל – מנוע החיפוש הגדול והנפוץ ביותר בעולם

בגדול, מדובר ברצף פעולות שכל מטרתן היא לקדם בתוצאות החיפוש של גוגל ביטוי מסוים שקשור לשרות או המוצר של האתר המקודם. במילים פשוטות: כאשר הגולש יחפש את המוצר או השרות שלנו – נרצה שהאתר שלנו יופיע ראשון או בין הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. נניח שאנו רוצים לקדם אתר של אינסטלטור העובד בתל אביב, נרצה בין היתר לקדם את הביטוי "אינסטלטור בתל אביב".

אז כפי שכבר אמרנו, קידום אתרים זה רצף של פעולות המתחיל במחקר מאוד מקיף שמטרתו היא לגלות אילו ביטויים הגולשים מחפשים בפועל כשהם מחפשים את השרות או המוצר שאנו מציעים. ולא את הביטויים שאנחנו חושבים שהגולשים מחפשים. וכל גולש מחפש את זה באופן שונה. למשל, אדם המתגורר בתל אביב שצריך אינסטלטור, יכול לכתוב בשורת החיפוש בגוגל: "אינסטלטור בתל אביב", הוא יכול לכתוב גם "פתיחת סתימה בביוב בתל אביב" או "החלפת צינור ביוב בתל אביב" או "נזילה בברז בתל אביב" או "נזילה באסלה בתל אביב". כדי לסרב את האוזן, בסוף תהליך המחקר, מקדם אתרים מקצועי מגיע לכמה מאות ביטויים רלוונטיים לכל תחום, גם אם זה התחום הפשוט ביותר כמו עסק של אינסטלטור עצמאי הנותן מספר שרותים מצומצם.

השלב הבא במחקר הוא מחקר מתחרים. אנו רוצים לדעת עוד בתחילת התהליך כמה עבודה צריך לעשות באתר על מנת להגיע לתוצאות החיפוש הגבוהות וכמה זמן זה יכול לקחת בערך. למשל: אם באתרים של 30 המתחרים הראשונים שמופיעים בגוגל יש 500 עמודים בכל אתר, אנו נדע שכדי לקדם את האתר שלנו באותה הנישה – נצטרך להזין יותר מ500 עמודים באתר. ואם 30 האתרים הראשונים המופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל הם בני 10 שנים – אנו נדע שיהיה לנו הרבה יותר קשה להתברג בתוצאות החיפוש עם אתר חדש לגמרי. מה שמיוחד בקידום אתרים זה שאין שחור ולבן ואין כלל אצבע אחיד. לפעמים אנו נראה במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש אתר חדש לגמרי עם מעט עמודים בנישה סופר תחרותית ולפעמים אתר ותיק עם המון תכנים ושאר הפרמטרים יכול לצנוח בתוצאות ואף להיעלם לגמרי מתוצאות החיפוש של גוגל. מה עושים עם זה? תשובה בסוף המאמר.

מכאן והלאה, כל שאר השלבים בקידום אתרים מבוססים על חקר מילות המפתח ולכן חשוב מאוד לעשות אותו באופן יסודי.

בשלב הבא מבצעים דוח אופטימיזציית מבנה. גם הוא מבוסס על חקר מילות המפתח. תחילה בונה מקדם האתרים את ההיררכיה של האתר ברמת התכנים. הוא לוקח את רשימת מילות המפתח הסופית שנבחרה לקידום ומחלק את הביטויים הללו לתפריטים. הוא בוחר איזה ביטוי יקודם בדף הבית של האתר, איזה ביטויים יהוו את הקטגוריות הראשיות של האתר ואילו ביטויים ישבו תחת כל קטגוריה. גם השלב הזה מאוד קריטי והוא מהווה למעשה תוכנית עבודה מסודרת. אם שני השלבים הללו בוצעו באופן יסודי – ישנה תוכנית עבודה מסודרת להמשך קידום האתר.

אם מדובר באתר קיים שמתחילים לקדם אותו או לצורך העיניין האתר עבר מחברת קידום אחרת, יש להזין את הביטויים שנבחרו לקידום לתוכנת מיקומים הבודקת כל ביטוי ומראה את המיקום שלו בגוגל. 

אם מדובר באתר חדש לגמרי שעדיין אין בו תכנים, אפשר להזין את הביטויים לתוכנת בדיקת מיקומים גם בשלב מאוחר יותר כאשר תתחילו להכניס תכנים חדשים לאתר.

לאחר מכן יש לבצע רצף בדיקות טכניות של תקינות האתר. בין היתר נבדוק האם האתר מספיק מהיר, האם הוא נפתח באופן תקין בכל הדפדפנים, האם הוא נפתח באופן תקין בטאבלטים ובסמארטפונים, האם יש שגיאות קריטיות בקוד האתר שגורמות להאטה בקידום האתר, נבדוק גם את חוויית הגלישה ועוד כמה עשרות בדיקות. המטרה כאן היא לצאת עם מספר דוחות לתיקונים. למשל: בעיות הנוגעות לקוד האתר ישלחו לתיקונים למתכנת עם הוראות ברורות של מצב התקלה עם צילום מסך ודרישה למצב התקין. בעיות של גרפיקה ועיצוב – ישלחו בדוח מסודר למעצב האתר. לאחר התיקונים של המתכנתים ושל המעצבים – נבדוק האם הבעיה טופלה לשביאות רצונינו.

בשלב הבא נטפל בתוכן האתר:

אם מדובר באתר קיים עם וותק ותכנים, נבדוק במערכת לבדיקת מיקומים את מיקומי הביטויים בתוצאות החיפוש ובעיקר את הביטויים שעדיין לא מופיעים בתוצאות החיפוש על מנת להזמין לטובת ביטויים אלו תכנים לאתר ונבצע אופטימיזצייה גם לתכנים הקיימים. האופטימיזצייה של התכנים תכלול את קריאת התכנים ותיקון שגיאות הקלדה, כתיב וניסוח, הארכת אורך הטקסט בהתאם לאורך הממוצע של המתחרים, בדרך כלל ננסה להגיע לטקסט ארוך יותר מהמתחרים על מנת לעקוף את המתחרים בפרמטר זה, נטפל בכותרת התוכן המופיעה לגולשים בתוצאות החיפוש של גוגל וכן בתיאור של אותו התוכן, נטפל גם בכותרות H המופיעות בתוך התוכן באתר, נתאים את צפיפות מילת המפתח כך שלא תעלה על כ2-2.5% מכלל הטקסט וזאת כל עוד מילת המפתח מופיעה במקום הראשון ברשימת צפיפות מילות המפתח בדף הספציפי לעומת שאר הביטויים והביטוי הנמצא במקום השני לא נושף בעורפו של הביטוי הראשי. נטפל בהקטנת התמונות, בשינוי שם התמונה (במידת הצורך) כך שתכלול  את מילת המפתח בשם הקובץ, באלט ובטייטל של התמונה. פרמטרים אלו הם גם חלק מדרישות חוק הנגשת האתרים של מדינת ישראל, כך שהתרומה היא לא רק לSEO אלא גם באה לשרת את הגולשים בעלי המוגבלויות שיגלשו לאתר המקודם.

קישורים נכנסים לאתר

אם נתייחס לרגע לתהליך קידום האתר כאל קידום של ביטוי אחד בודד: אחרי שזיהינו את אותו הביטוי שאנו מעוניינים לקדם (חקר מילות מפתח) ואחרי שבדקנו מה עשו המתחרים שלנו (חקר מתחרים) על מנת להיות ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל באותו הביטוי (החזיקו אתר במשך איקס זמן, הזינו לאתר כמות של איקס תכנים, בנו כמות של איקס קישורים לאתר מאתרים אחרים) ואחרי שגילינו שיש באתר שלנו עמוד רלוונטי לאותו הביטוי ועשינו לו אופטימיזציית תוכן מלאה או לחילופין, ראינו שאין לאותו הביטוי עמוד רלוונטי באתר והזמננו תוכן חדש לביטוי זה והזננו אותו לאתר, ואחרי שמדדנו את המיקום של אותו הביטוי בתוצאות החיפוש של גוגל, אנו נחליט אם יש צורך לבנות גם קישורים על מנת לקדם את אותו הביטוי או לאו. אם הצלחנו לקדם את אותו הביטוי למקום הראשון בגוגל ללא קישורים – אין צורך לבנות קישורים מניפולאטיביים על מנת לקדם את אותו הביטוי. כן ניתן ואף רצוי מאוד לבנות קישורים על מנת להזרים תנועה רלוונטית של גולשים מאתרים אחרים אל האתר אותו אתם מקדמים.
ואם הביטוי אותו אתם מקדמים לא נמצא כלל בתוצאות החיפוש עדיין או נמצא אי שם בעמודים הרחוקים מאוד בגוגל, יהיה צורך לבנות קישורים אל אותו העמוד בהדרגה ובזהירות רבה כיוון שגוגל יכולה להכניס את האתר לעונש ולגרום לו לא להופיע כלל עם אותו הביטוי בתוצאות החיפוש בגוגל. את כל הפעולות הללו נבצע על כל מילת מפתח שנבחרה לקידום. ותזכרו שיהיו כמה מאות כאלה.

שלב ניתוח העבודה ובחינת התוצאות

בשלב זה נבדוק את המיקומים של כלל הביטויים עם השוואה לנקודת ההתחלה של תהליך קידום האתר, את התנועה האורגנית שקיבלנו מגוגל ואת כמות הפניות שקיבלנו מתנועה אורגנית מגוגל. כל זאת על מנת להראות ללקוח או למעסיק שלנו או לעצמנו אם עשינו עבודה טובה ומה עוד נשאר לעשות ולשפר. ספויילר קטן: עבודת SEO לעולם לא נגמרת. גם כשתסיימו לקדם את הכמה מאות מילות מפתח וזה יקח לכם כמה שנים, תיאלצו לעשות חקר מילות מפתח חדש ותגלו שישנם ביטויים רלוונטיים חדשים שהגולשים מחפשים על מנת להגיע למוצר או השרות אותו אתם מקדמים, ביטויים שלא היו קיימים בחקר מילות מפתח הראשון שביצעתם.

עד כאן על קידום אתרים, עכשיו בואו נדבר קצת על קורסים לקידום אתרים

ראשית נאמר שעד 2012, עבודת הקידום הייתה הרבה יותר קלה. לא היה צורך לדעת את כל הפרמטרים הכתובים במאמר זה. "מקדמים" באותה התקופה עשו ספאם טהור וזה עבד נהדר. ב2012 היו 2 עדכוני גוגל שטרפו את כל הקלפים והפכו את קידום האתר לעבודה מקצועית הרבה יותר. גוגל נלחמת כעט באתרים לא איכותיים ובפעולות מניפולאטיביות שכל מטרתן היא לקדם ביטוי כזה או אחר בתוצאות החיפוש ויש לה המון כלים ומשאבים לעשות את עבודתה. כמו כן, בשנים האחרונות גוגל פיתחה וממשיכה לפתח יותר ויותר את אלגוריטם דירוג האתרים על בסיס חווית הגולשים באתר, על בסיס איכות התוכן ועל בסיס של התאמת תוצאות החיפוש לגולשים עצמם. בנוסף, גם כמות האתרים שעולה לרשת בכל יום הולכת וגדלה כל הזמן וכך גם כמות האתרים שעלינו לעקוף בתוצאות החיפוש הולכת וגדלה. מה שמקשה עוד יותר על עבודה קידום האתרים.

בגדול, גוגל משווה את כל הפרמטרים של אתרי המתחרים בין אתרי המתחרים. כלומר, אם אתר מסוים מכיל 1000 עמודים והאתר השני מכיל 100 עמודים – לאתר בעל ה1000 עמודים יש סיכוי גבוהה יותר  להתקדם. וכך בכל הפרמטרים. אך כפי שאמרנו בתחילת המאמר: אין כלל אצבע ואין שחור ולבן בקידום אתרים. לפעמים כנגד כל הסיכויים אתר חדש יופיע במיקומים גבוהים ואתר ותיק, גדול ומקודם יעלם מתוצאות החיפוש. לכן המטרה של מקדם אתרים מקצועי היא להשקיע את המקסימום בכל פרמטר אפשרי על מנת לקדם את האתר שנבחר לקידום.

רבים שואלים האם ניתן ללמוד קידום אתרים מאפס למאה לבד או באמצעות קורס דיגיטלי

לא ניתן ללמוד לקדם אתרים באופן מקצועי מאפס למאה באופן עצמאי תוך פרק זמן סביר. ישנם הרבה מאוד חלקקי מידע ברשת, דעות שונות ומקרי בוחן שונים. למקדם אחד עבדה שיטת קידום אחת בתקופת זמן מסוימת, למקדם אתרים אחר עבדה שיטת קידום אחרת באותה תקופת זמן או בתקופת זמן אחרת. מה קרה עם שניהם הלאה, אחרי נניח שנה? האם שניהם נשארו באותם המיקומים? מה היו נקודות ההתחלה בשני האתרים? מה נעשה איתם הלאה? את זה כנראה לא נדע לעולם. התחום הפך לקשה הרבה יותר ולמקצועי הרבה יותר, היום לקדם אתר זה בהחלט לא מה שהיה פעם.

האפשרות השנייה שיכולה להתאים לאלו שרוצים ללמוד מהבית היא לרכוש קורס אינטרנטי. בקורס קידום אתרים אינטרנטי ישנם מספר חסרונות:
1. זה מחייב משמעת עצמית מאוד גבוהה, כזאת שאין לרוב האנשים. קחו בחשבון שאם בחרתם ללמוד קורס קידום אתרים באינטרנט, עליכם לשריין לכם ימים ושעות קבועות על מנת להכניס את עצמכם למסגרת לימודים. אחרת אתם תזניחו את הלימודים די מהר.

2. יש לברר עד כמה הקורס הדיגיטלי מעודכן. אם נניח הוא נבנה לפני שנה ומאז לא עודכן – קחו בחשבון שיהיו שם דברים חסרים או כאלה שכבר ממש יכולים להזיק. למשל: פעם היה צורך לבנות קישורים והרבה. כמה שיותר. היום אם תעשו זאת – סביר להניח שתקבלו עונש מגוגל ותיעלמו לגמרי מתוצאות החיפוש. דוגמה נוספת: פעם יצרנו תכנים עם צפיפות מילות מפתח שהגיעה עד לכ6% מכלל הטקסט וזה עבד נהדר. היום גוגל מזהה את זה כספאם טהור ושוב – זה יכול להזיק לקידום האתר. לא חסר דוגמאות מסוג זה.

3. האם ניתן ללמוד רפואה בקורס אינטרנטי? האם ניתן ללמוד לנהוג בקורס אינטרנטי? האם ניתן ללמוד לבשל בקורס אינטרנטי? התשובה היא כן! אבל האם זה יהיה באותה הרמה כמו בקורס פרונטלי במכללה, על מחשב ועם מרצה שמעדכן את המצגות שלו לפני כל שיעור, מרצה שניתן לתפוס אותו ביד ולהכריח אותו לענות על שאלות, להראות, להסביר ולהדגים במקום וגם להציק לו בהפסקות, לפני ואחרי השיעור וגם לכתוב לו ווטסאפים, פייסבוקים ומיילים ולהפגיז אותו בשאלות של דברים שאתם נתקלים בהם אונליין? התשובה היא בהחלט לא!

קורס פרונטלי במכללה

זאת הדרך הקלה ביותר ללמוד כל דבר, לא רק קידום אתרים. כיום ישנם די הרבה מקומות טובים יותר וטובים פחות שמלמדים קורס קידום אתרים. על מנת לבחור איפה בדיוק ללמוד, מומלץ לבדוק את הפרמטרים הבאים:

1. מי מלמד את הקורס? האם מי שמלמד את הקורס הוא גם עובד בקידום אתרים או שהוא רק מלמד קידום אתרים? תחפשו בגוגל את שם המרצה של הקורס. תקראו את המאמרים המקצועיים שלו, לכל מקדם אתרים שמכבד את עצמו יש בלוג מקצועי. תקראו ותראו את רמת הכתיבה שלו, תנסו להבין מהכתוב האם מדובר באדם מקצועי ורציני או לאו.

2. אם מדובר במכללה עם מספר מרצים שמתחלפים ביניהם, בררו מי בדיוק ילמד את הקבוצה שבה אתם תלמדו. יכול להיות מצב שבמכללה מלמד מרצה טוב אבל הוא אחד המרצים ואתכם ילמד מרצה אחר.

3. כמה אנשים מלמדים במסגרת הקורס? אם מדובר בקורס קידום אתרים נטו – אין צורך ביותר ממרצה אחד או שניים. יש לקחת בחשבון שישנה דינאמיקה שונה בין מרצה לסטודנטים ולכל אחד יש את שיטות הקידום שלו. יותר מדי מרצים פשוט יבלבלו אתכם לרמה כזו שתצאו מהקורס מתוסכלים ובלי ידע כלל.

4. האם מדובר בקורס מעשי? כל המכללות טוענות שהקורס שלהם מעשי. בפעול לא כך הדבר ברוב המכללות. אחד הסימנים לכך שהקורס מעשי הוא שקורס מועבר בכיתת מחשבים על המחשבים עם אינטרנט וכלים ייעודיים שמותקנים על המחשבים ולא מקריאים לכם רק הרצאות תיאורטיות מעמדת המרצה. תבררו איך נראה הקורס בפועל: האם באמת יושבים ועובדים בכיתה ומקדמים אתר ספציפי בכיתה או לא? אם כן, של מי האתר שאתם מקדמים? האם אתם יכולים לקדם את האתר שלכם והמרצה יבדוק את עבודתכם ויתן לכם ציונים והנחיות?

5. תנסו למצוא אנשים אמיתיים שעברו את הקורס הזה ולא "שתולים" של גוף כזה או אחר שממליצים על המכללה או על מרצה כזה או אחר. תבררו אצלם האם הם עובדים כמקדמי אתרים פעילים והאם יש להם השגים בתחום, האם הם הצליחו לקדם כבר מספר אתרים בגוגל. תבקשו לראות את אותם האתרים שהם קידמו. זו הבדיקה הטובה ביותר.

6. אם כבר מצאתם אדם אמיתי שלמד במסגרת כזו או אחרת ומוכן לשתף אתכם בחוויות, תבררו אצלו כמה שיותר פרטים: איך האווירה הכללית במכללה, איך המחשבים במקום, איך המרצה שמעביר את הקורס, האם יש רושם שהוא יודע מה הוא מלמד, האם הוא סבלני, אדיב ומכבד את משתתי הקורס או לא. תזכרו שישנם הרבה אנשי מקצוע מעולים שלא יודעים ללמד וישנם הרבה אנשים מוכשרים שיודעים ללמד אבל לא יודעים על מה הם מדברים מבחינה מקצועית  וצריך למצוא מישהו שיודע גם ללמד וגם בקיא בתחום קידום האתרים. כדי להיות בקיא בקידום אתרים – יש לעבוד שנים בקידום אתרים וכדי ללמד קידום אתרים (או כל דבר אחר) – כנראה שצריך כישרון.

אחת המכללות שעושה חייל בשנים האחרונות בתחום היא מכללת Best-SEO בבעלותו וניהולו של לאון דייטש – אחד המקדמים הוותיקים בתחום. לאון יצר ומנהל מספר קהילות בתחום השיווק באינטרנט, הוא לימד בערך בכל מכללה אפשרית בישראל, למד את כל תלונות הסטודנטים במסגרות השונות ופתח מכללה משלו שבה בנה לטענתו את הקורס האולטימטיבי שבו הוא לקח בחשבון את כל התלונות והחסרונות שיש במסגרות אחרות ועל בסיס זה בנה את הקורסים שלו. כך למשל החליט לאון להפריד את הקורסים הענקיים שמלמדים תחומים רבים תחת קורס אחד לקורסים שונים כיוון שלטענתו לא ניתן לצאת עם ידע מקיף בכל התחומים בקורס אחד גדול ומקיף וגם לא כל אחד רוצה וצריך ללמוד על ההתחלה את כל התחומים שישנם בשיווק בדיגיטל. לדבריו, ישנם אנשים שמתחברים יותר לפייסבוק והם לא יעבדו בקידום אתרים כיוון שזה לא מעניין אותם ויש כאלה שלהפך, אוהבים לכתוב המון תוכן איכותי ויתאים להם הרבה יותר לעבוד בקידום אתרים. ישנם אנשים שמתחברים יותר לגרפיקה ועיצוב שיעדיפו לעסוק בבנייה ועיצוב של דפי נחיתה ואתרי אינטרנט וכמון הדוגמאות הנוספות רבה היא. לכן כאמור בנה לאון קורס נפרד לכל תחום בנושאי השיווק הדיגיטלי והסטודנטים יכולים לבחור ללמוד רק את הנושא שמעניין אותם באמת ולא לקחת חבילת נושאים מיותרת.

בין היתרונות בקורסים של לאון במכללת Best-SEO:

קורס קידום אתרים מועבר על ידו בלבד בכיתת מחשבים וכל הקורס לחלוטין מעשי. המשתתפים בקורס מקדמים אתרים שונים בכיתה בזמן הלימודים. למי שיש אתר משלו – מקדם בין היתר את האתר שלו ואתרים נוספים, למי שאין אתר משלו – מקבל מספר אתרים שונים  לקדם ולתרגל אליהם.

בין היתר ראה לאון שקורס קידום אתרים מקצועי לא מתאים לכל אחד, כך למשל, בעל עסק שמגיע על מנת ללמוד לקדם את האתר שלו בלבד, לא זקוק לכל כמויות החומר המטורפות שמועברות בקורס קידום אתרים מקצועי ורבים מהם פשוט מתייאשים מכמויות החומר הטכני ופורשים מהקורס. עבור אותם בעלי עסקים בנה לאון "קורס קידום אתרים לייט" שמלמד את בעל העסק פעולות מעשיות בלבד שיקדמו את האתר שלו בגוגל. קורס כזה טוב לבעלי עסקים קטנים שאין להם תקציב של כמה אלפי שקלים לחודש וסבלנות (או בעברית פשוטה – עומק כיס) להמתין חצי שנה עד מספר שנים עד שיתחילו לראות תוצאות (כן כן, זה בדיוק המצב בקידום אתרים).

בין היתר לאון מלמד במכללה קורסים נוספים בתחום השיווק באינטרנט כמו בניית אתרים, פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק, פרסום באמצעות התוכן והוידאו.

קישורים לקורסים של לאון במכללת Best-SEO:

קורס קידום אתרים להכשרה מקצועית – מתאים לאנשים שרוצים לעסוק בתחום קידום אתרים כמקצוע.

קורס קידום אתרים לבעלי עסקים – מתאים לבעלי עסקים, לא טכנולוגיים במיוחד, שרוצים לנהל ולקדם את האתר שלהם בעצמם ולחסוך כסף רב על קידום האתר.

לסיכום:

כדי להחליט איך ואיפה ללמוד קידום אתרים יש לקחת את כל הפרמטרים שסיפרנו עליהם בכתבה זו. תחליטו איזו שיטה מתאימה לכם. האם אתם מסוגלים ללמוד מחלקקי מידע באתרים השונים באינטרנט (אפשרי בהחלט אך מצריך מיומנויות למידה גבוהות ולוקח הכי הרבה זמן אבל לא עולה כסף), או אם מתאים לכם קורס אינטרנטי. גם כאן יש לבדוק מי מלמד את הקורס ומה האיכות של הקורס, בעיקר עד כמה מעניין ומקצועי הוא מעבר ואיזו תמיכה אתם מקבלים מאחורי הקלעים, אם בכלל. אם בחרתם ללמוד בקורס אינטרנטי – תכניסו לכם ללו"ז יום ושעה קבועה שבה אתם הולכים לשבת על המחשב וללמוד. כאילו שאתם יוצאים מהבית בשביל ללמוד.
ואם בחרתם ללמוד בדרך הקלה ביותר, בקורס פרונטלי באחת המכללות, יש לבחור את המכללה ואת המרצה אחרי שקיבלתם המלצות מאנשים שלמדו באותו המקום ואצל אותו המרצה ויש לבדוק גם את שאר הפרמטרים ולברר אצל מי שלמד האם הוא עוסק בתחום ואם יש לו הצלחות בתחום בצורה של אתרים מקודמים.

דבר אחד ברור לגמרי: אם הגעתם עד לכאן, אחרי שקראתם כל אות וכל משפט – יש סיכוי גבוהה שקידום אתרים זה בשבילכם. אז קדימה ללימודים!